< img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=177525256911397&ev=PageView&noscript=1" />

extra 8 GB RAM into slot2

Rudolf1958

New Member
extra 8 GB RAM into slot2. Can you recomend a type for filling the second slot, for example in a amazon link? Thanks.
I tried
Timetec Hynix IC 8GB DDR3L 1600MHz PC3-12800 Unbuffered Non-ECC 1.35V CL11 2Rx8 Dual Rank 204 Pin SODIMM Laptop / Notizbuch Arbeitsspeicher Module Upgrade (8GB)
it did't work. It booted ok and it showed 16GB RAM but again and again it randomly froze up.

Boog

New Member
Can confirm...U700 does not take dual RAM...This is BS...They say on their spec page that they accept up to 32gb dual ram...They are liars...Whats worse is they do not have a compatibility list...No bios updates to make it happen either...The ram will be recognized but it will make your pc restart over and over again...I will be sure to spread the word until they do something about it...Does not accept dual ram in Windows or Linux based OS...

joey

Administrator
Staff member
This is because of compatibility issues between memory modules and memory modules of different brands and models, and compatibility issues between memory modules and miniPC. If you want to add memory sticks, maybe you can refer to this post

Boog

New Member
The RAM used by @Airwolfisland will be recognized...Unfortunately in my case and that of others it will cause the U700 to continually keep restarting...Making it thoroughly unusable...There is no Bios fix either...However it will work with only 1 RAM stick at a time...This renders dual slot RAM unusable...I used the same exact RAM as the post being referred to...Also others to the same effect...

Siegie

New Member

Dieses 8-Gb-Modul funktioniert in meinem u700 einwandfrei, gepaart mit dem mit dem Minipc gelieferten 8-Gb-Modul shipped
[/ZITAT]
Hallo,habe dasselbe Modul in beiden Slots ausprobiert,der Monitor bleibt schwarz!!! Außerdem, was stimmt denn nun? Bin ziemlich ratlos, habe module 3 verschiedener hersteller ausprobiert, keiner arbeitete mit dem vorhandenen zusammen, der pc schaltete ståndig ab und fuhr neu hoch. Fazit: Aufrūstung so nicht mõglich. Das kann minis forum nicht dem Kunden ūberlassen!!!! Wo ist eine Ram- Vorschlagsliste???

Siegie

New Member

Siegie

New Member
Dies liegt an Kompatibilitätsproblemen zwischen Speichermodulen und Speichermodulen verschiedener Marken und Modelle sowie an Kompatibilitätsproblemen zwischen Speichermodulen und MiniPC. Wenn Sie Speichersticks hinzufügen möchten, können Sie sich vielleicht auf diesen Beitrag beziehen
[/ZITAT]
Das ganze Theater wäre ūberflūssig, wenn minis forum beide slots mit einem geringen aufpreis bestūcken wūrde.Wer nimmt die ausprobierten rams zurūck, die nicht mit dem vorhandenen zusammen arbeiten. Leider wird er Kunde zum Versuchskaninchen,schade!

joey

Administrator
Staff member
I can't translate your correct meaning, whether it can be expressed in English. very sorry.

Siegie

New Member
HaHallo,joey, inzwischen bin ich sicher, dass der erweiterrungsslot von anfang an defekt ist,gibt es eine mõglichkeit,den slot zu reparieren oder muss ich einfach kūnftig mit 8gb in einem slot leben. Die versprochene ram erweiterung geht nicht!

joey

Administrator
Staff member
If you are sure that there is a problem with the memory slot, you can provide me with your test, or try to clear the CMOS to restore it, or contact your dealer to replace it during the warranty period
HaHallo,joey, inzwischen bin ich sicher, dass der erweiterrungsslot von anfang an defekt ist,gibt es eine mõglichkeit,den slot zu reparieren oder muss ich einfach kūnftig mit 8gb in einem slot leben. Die versprochene ram erweiterung geht nicht!

Top Bottom